Pages

Wednesday, August 15, 2012

..pr0jek pulan puasa..

assalamualaikum n selamat malam semue..
hrp2 sihat la yer..
ape pkembangan menjelang raye nie..
mesti sibuk beli barang raye kan..
agak lame jugak la aku tinggalkan bl0g nie..
bukan ape, bz skit puasa nie..
:)

s0, aku nk citer sket ape yang aku buat sepanjang puasa nie..
since aku tinggal bertiga ngn mak n ayah, haruslah banyak pr0gram kami..
berjalan sakan..ade je tempat nak g..
tapi yang dekat-dekat je..
beli barang raye..
malam je kit0rang akan ke surau..

siang plak kalau tak keluar, aku buat kuih raye..
wat mase nie dah ade 5 jenis..
alm0nd lond0n tak l0ndon sangat laa..
biskut dahlia
biskut arab atau lebih dkenali biskut makmur
biskut maz0la
c0rnflakes madu..
es0k nk wat tart nenas plak..
biskut dahlia ngn tart nie aku cume bancuh je..
nak bentukkan tue mak aku yang wt..
lau aku, mmg tak taw la jdi ape..hehhe
insyaallah, khamis aku wat kek c0klat..
hehe..
s0, agak padat jugak laa puasa nie..

untuk persiapan raye nie, baju raye aku dah ade 2pasang
kasut raye dah ade sepasang dan dh guna p0n.. :)
tudung raye p0n dah ade..
bley kate lengkap jugak laa..
ape yang bestnye kali nie sebab raye kali nie aku belikan baju untuk mak, ayah, adik, nadya n bju melayu atuk..
hasil duit gaji aku yang x seberape tue aku kumpul sikit2 beli baju aku dan di0rang..
tercapai jugak niat aku..
insyaallah, tahun2 berikutnya p0n aku akan belikan jugak..
dan mungkin jugak aku bagi duit raye kat family aku kecuali sedare mare laa..
tue p0n nasib baek dpt b0nus..

nie aku nal tempek sket hasil kuih raye n kek c0klat aku k..
kek c0klat nie aku wat awal utk makan2..
nnt wat lagi utk raye..




  

tue je laa hasil nye..tart nenas nnt yer..hehe..
mungkin raye kali nie tak best k0t..dan ntah knape raye kali nie aku tak beria-ria sangat..
:)

No comments:

Post a Comment